Облік товару за серійними номерами

Даний функціонал необхідний при торгівлі товаром, кожна одиниця якого має свій унікальний номер — серійний номер товару. Окрім контролю кожного серійного номера, такі товари підлягають гарантійному обслуговуванню.

Відеоурок "Облік товару за серійними номерами"

Для початку роботи з серійними номерами у програмі DNTrade потрібно у налаштуваннях програми активувати пункт меню Облік товару за серійними номерами.

                  

У картці товару з'явиться новий пункт Ведення за серійними номерами, активувавши його Ви зможете заповнити основні параметри ведення обліку таких товарів. 
Ви можете вказати чи обов'язковим є введення серійних номерів при приході товару, вказати його гарантійний термін у днях або місяцях, а також відмітити чи потрібно автоматично друкувати гарантійний талон при продажі.

При оприбуткуванні товару, який має у картці активний пункт Обов'язковий серійний номер при приході, з'явиться вікно для введення серійного номеру. Його можна ввести вручну, або відсканувати сканером. Кількість заповнених серійних номерів має відповідати кількості товару. Якщо пункт про обов'язковість вимкнений у картці, то серійний номер можна не вводити у накладній, а ввести уже при продажу товару.

 

При продажу товару з серійним номером у вікні касира теж з'явиться аналогічне вікно для введення серійного номеру. Якщо ви вказували його при оприбуткуванні товару, то зможете зробити вибір з наявного випадаючого списку, а також скористатися скануванням серійника, а не штрихкоду для пошуку необхідного товару.

У вікні касира Ви можете самостійно обрати на який товар друкувати гарантійний талон, а на який ні, активувавши відповідну іконку друку.

Якщо у картці товару відмічений пункт При продажі друкувати гарантійний талон, він роздрукується автоматично після чеку.

Продаж товару з серійним номером можна здійснювати і через видаткову накладну.

Проданий з серійним номером товар можна повернути. Для цього у Вікні касира обираємо пункт Повернення товару по чеку. Якщо повернення відбувається у зазначені гарантійним терміном строки навпроти товару буде відмітка Повернення по гарантії. Якщо покупець повертає товар належної якості протягом 14 днів після покупки Ви маєте можливість зняти відмітку в колонці Гарантійний випадок та здійснити звичайне повернення товару на склад та видачу коштів покупцю.

 

Якщо ж товар потребує гарантійного обслуговування відмітку в колонці Гарантійний випадок залишаємо та натискаємо Підтвердити

У вікні, що з'явилося, заповнюємо дані про причину повернення, здійснюємо опис товару. Якщо повертають лише один з двох ідентичних товарів, то інший можна прибрати, натиснувши на відповідну іконку біля товару, який не повертають.

Натиснувши на Підтвердити відкриється вікно вибору клієнта, який повернув товар. Зробіть вибір серед наявних, або ж створіть нового.

Натисніть Повернути. Зверніть увагу, що при поверненні товару готівка не буде видаватися клієнту з каси. Кошти повертаються лише в тому випадку, коли товар не гарантійний. У випадку гарантійного повернення сума запишеться у взаєморозрахунки з вказаним покупцем, як Ваш борг перед ним.

Після проведення повернення Ви можете надіслати товар у сервісний центр. Для цього відкрийте вкладку Документи - Товарооблік - Повернення товару. Повернення по гарантії матимуть відмітку у відповідній колонці. Оберіть документ з необхідним товаром і на його підставі створіть Акт передачі в сервісний центр.

Система автоматично заповнить товарами документ Акту. Більше того, кожна одиниця товару буде записана окремою позицією, так як може мати інший висновок від центру. Заповнюємо шапку документа, та змінюємо статус Новий на Передано, якщо товар уже відправлено в центр. При зміні статусу на Передано система зафіксує дату та час, щоб мати можливість в подальшому відобразити нагадування, про завершення 14-денного терміну на виконання ремонту. Крім того, саме цей статус мінусує залишок з Вашого складу та записує відповідну суму боргу на сервісний центр.

Коли сервісний центр передасть відремонтований товар, змінюємо статус на Видано. Якщо ж сервісний центр відмовив у ремонті товару по гарантійному випадку з об'єктивних причин, змінюємо статус товару на Відмовлено. В обох випадках товар повернеться до Вас на склад, а борг з сервісного центру відмінусується. Ви матимете змогу зробити видаткову накладну, щоб віддати товар клієнту.

Якщо ж сервісний центр приймає рішення про списання товару, Ви змінюєте статус на відповідний. Система відмінусує з сервісного центру та запише борг на постачальника, від якого Вам поступив товар. У випадку, коли прихід товару здійснювався через вкладку Оприбуткування товарів, або ж Ви хочете записати борг на іншого контрагента, натисніть на поле Контрагент та зробіть самостійно вибір. Від постачальника Ви отримаєте або компенсацію коштами, або ж новий аналогічний товар. При видачі клієнту нового аналогічного товару створіть Видаткову накладну

Щоб повернути клієнту кошти створіть Видатковий касовий ордер. Для зручності можна використати створення на підставі Акту передачі в сервісний центр. 

Якщо товарів у Акті було декілька, обираєте товар, за який необхідно повернути кошти, і зберігаєте касовий ордер.

У Вас є можливість відфільтровувати Акти передачі в сервісний центр, обравши у колонці Стан документа необхідний статус товару.

Зверніть увагу, що один документ може містити товари на різному етапі виконання, тому один і той самий документ при відфільтровуванні  може бути у всіх статусах.

Якщо термін ремонту товару добігає кінця, Вам буде відображено попереджувальну іконку жовчого або червоного кольору.

При продажу товару програма обо'язково запропонує ввести серійний номер, але не буде перевіряти точність збігу. Продавець повинен самостійно контролювати правильність введення серійного номера.